Η Αννίτα Ματζουράνη στο «Book and Art» για το «Τα Γράμματα της ΑΓΑΠΗΣ»

– άρθρο από τον Σύλλογο Γονέων & Φίλων Ανθρώπων με αυτισμό «ΣΥΝ-εξέλιξη» (Μυτιλήνη) για το βιβλίο «Τα Γράμματα της ΑΓΑΠΗΣ» του Νικόλα Σμυρνάκη, δημοσιευμένο στο site τους

Στης   20 Νοεμβρίου  τα μέλη του συλλόγου μας παρευρέθηκαν στο “ζεστό” και φιλόξενο χώρο του βιβλιοπωλείου ” Book and art “ καλεσμένοι από την χαμογελαστή ιδιοκτήτρια του Βάλια  Μπαρμπατιώτη όπου  έγινε η παρουσίαση του βιβλίου.

Τα γράμματα της αγάπης   του  Νικόλα Σμυρνάκη .

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε μουσικά από το ντουέτο δασκάλας Αννίτας Ματζουράνη και ταλαντούχου μαθητή της Θοδωρή Γιαμπάνη με τρία όμορφα κιθαριστικά κομμάτια που έδωσαν μια ξεχωριστή νότα στην βραδιά. Εντυπωσιακή ήταν από την Αννίτα  Ματζουράνη  μουσικό της  ΣΥΝ-εξέλιξης και της καρδιάς μας η αναγωγή του βιβλίου ” Τα γράμματα της αγάπης” στα παιδιά με αυτισμό…….

Στα τρία χρόνια του μουσικού ταξιδιού, μαζί της βιώνουμε το μεγαλείο της αγάπης της !!!Μεταφέρουμε ολόκληρη την αναγωγή της Αννίτας …

“Καλησπέρα σας,

Χαίρομαι ιδιαιτέρως που βρίσκομαι εδώ απόψε μαζί σας και είναι τιμή μου, που μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω γ’ αυτό το όμορφο, πρωτότυπο και γλαφυρό βιβλίο του συγγραφέα, Νικόλα Σμυρνάκη «Τα Γράμματα της Αγάπης».

Λέγομαι Αννίτα Ματζουράνη και είμαι μουσικός. Θα επικεντρωθώ σε μια από τις μορφές της αγάπης: τον εθελοντισμό, όπως τον βιώνω μέσα από το όμορφο μουσικό ταξίδι εδώ και τρία χρόνια με τα παιδιά της ΣΥΝ-εξέλιξης: το ταξίδι στον κόσμο του αυτισμού.

Ο συγγραφέας χωρίζει το βιβλίο του σε 18 ενότητες, οι οποίες αναφέρονται σε 18 διαφορετικές μορφές αγάπης. Αυτή η ενδιαφέρουσα δομή του βιβλίου, μας ενέπνευσε  ένα παιχνίδι λέξεων:18 διαφορετικές μορφές αγάπης, 18 διαφορετικοί τρόποι να εκφράσουμε τις σπάνιες ποιότητες του ψυχικού κόσμου των παιδιών με αυτισμό.

Αγάπη Βουνό: η εμπειρία του να μεγαλώνεις παιδί στο φάσμα του αυτισμού, στην αρχή ίσως φαίνεται «βουνό». Μα όταν αρχίζει κανείς να το ανεβαίνει, μένει κατάπληκτος από το πόσο γόνιμο είναι το έδαφος και πόσο όμορφο όταν ανθίζει. Κάθε παιδί μα ακόμη περισσότερο κάθε παιδί με αυτισμό, αξίζει ν’ ακούσει την όμορφη φράση του συγγραφέα: «σ’ αγαπώ και με την αγάπη μου μπορείς να σκαρφαλώσεις στο ψηλότερο βουνό.»

Αγάπη Ισορροπία: η αγάπη είναι ασφάλεια, δεν προδίδει, επαινεί, ενδυναμώνει και ισορροπεί.

Αγάπη Αγγελική: παιδιά αγνά, σαν αγγελούδια, νοιώθουν αγάπη, αλλά δεν ξέρουν πώς να την εκφράσουν, έχουν ανάγκη από αγάπη, αλλά δεν ξέρουν πώς να το εκφράσουν.

Αγάπη αερόστατο: τα παιδιά με αυτισμό όταν μεγαλώνουν με αγάπη και την κατάλληλη καθοδήγηση, μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, που θα τους επιτρέψουν να κοινωνικοποιηθούν, να κυνηγήσουν τα «θέλω» τους, να πετάξουν ψηλά…

Αγάπη καράβι: εδώ και τρία χρόνια απολαμβάνουμε ένα υπέροχο μουσικό ταξίδι στο βυθό της ψυχής των παιδιών της ΣΥΝεξέλιξης.

Αγάπη κρεμάμενη: θα μπορούσα ν’ απευθύνω σε κάθε μαθητή μου την όμορφη φράση αυτής της ενότητας: «τα γράμματα της αγάπης σε κρατούν γερά. Αφέσου!»

Αγάπη διαρκής: όλα τα παιδιά χρειάζονται διαρκή αγάπη και ενασχόληση, αλλά τα παιδιά με αυτισμό  χρειάζονται επιπλέον μεγάλη υπομονή και ένα ζεστό χαμόγελο. Όταν η αγάπη είναι διαρκής και η εξέλιξή τους είναι διαρκής.

Αγάπη λουλούδι: η αγάπη ανθίζει με την αλληλεπίδραση μεταξύ της ομάδας μας, τραγουδώντας, παίζοντας και συντονίζοντας τις ψυχές μας στο ρυθμό της. Τότε είναι που βλέπεις κάθε παιδί μέρα με τη μέρα ν’ ανθίζει.

Αγάπη κύκνος: μεγάλες προσπάθειες, μικρές νίκες και κάθε γονιός θα πρέπει να είναι περήφανος για ό,τι κατορθώνει το παιδί του κάθε μέρα, αργά και σταθερά.

Αγάπη σπιτική: αν ένα παιδί λάβει από το σπίτι του το μήνυμα ότι είναι αγαπητό και αποδεκτό, τότε σίγουρα θα μπορέσει να εξελιχθεί, γιατί όπως εύστοχα παρατηρεί ο συγγραφέας, «τα γράμματα της αγάπης, είναι υλικά για ένα αλλιώτικο μαζί.»

Αγάπη έγκυος: κυοφορεί ανθρωπιά, ενσυναίσθηση, κατανόηση, διάθεση για γνώση.
Ο συγγραφέας γράφει πολύ όμορφα:
«Τα γράμματα της αγάπης γενούν τον κόσμο
για να έχουν έναν κόσμο να γεννηθούν

Ας μας επιτραπεί να παραφράσουμε την όμορφη φράση του:
«Τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γενούν τον δικό τους κόσμο
και εμείς προσαρμοζόμαστε σε αυτόν και τα βοηθάμε ν’ αναγεννηθούν»

Αγάπη αναγραμματισμένη: Τι να πω για την αγάπη, μια λέξη με 5 γράμματα. Και όπως παρατηρεί ο συγγραφέας ακόμη και αν τα αλλάξεις,  πάλι αγάπη σημαίνει! Γιατί η αγάπη δίδεται χωρίς φόβο, ελπίζοντας, προσμένοντας, δημιουργώντας και πρέπει να είναι πάντα εξελίσσιμη.

Αγάπη ανήφορος: τα λόγια του συγγραφέα: «τα γράμματα της αγάπης κοιτούν την κορυφή, στηρίζουν το ένα το άλλο και ανεβαίνουν» ταυτίζονται απόλυτα με το πνεύμα αγνότητας, συνεργασίας και αλληλεγγύης των παιδιών μέσα στην ομάδα.

Αγκυροβολημένη αγάπη: κάθε παιδί αποτελεί μια μοναδική προσωπικότητα και χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση, γιατί έχει τα δικά του ενδιαφέροντα, τα δικά του «θέλω», τα δικά του όρια. Ο ρόλος ο δικός μας είναι να του εξασφαλίσουμε τη γαλήνη γύρω του, ώστε να νοιώσει βιωματικά την ακόλουθη φράση του βιβλίου:

«Σ’ ΄αγαπώ και η αγάπη μου πάντα

Θα ρίχνει άγκυρα στην αγκαλιά σου»

Πληγωμένη αγάπη: η ενσυναίσθηση και η προσεκτική αποκωδικοποίηση των συμπεριφορών αυτών των παιδιών, αποτρέπει κατά μεγάλο ποσοστό την πιθανότητα να πληγωθούν από μια αδέξια προσέγγιση.

Αγάπη ακροβάτης: τα όρια στη διαχείριση των παιδιών με αυτισμό είναι ρευστά και ευμετάβλητα. Ο γονιός, ο δάσκαλος, και κάθε άλλος άνθρωπος που επιχειρεί να προσεγγίσει ένα παιδί με αυτισμό, το παίρνει από το χέρι και μαζί ακροβατούν σε ένα λεπτό σχοινί.

Αγάπη αλεξίπτωτο: η αγάπη και η δημιουργική ενασχόληση με αυτά τα παιδιά, τα βοηθά να ανέβουν ψηλά. Αλληλεπιδρά, ζεσταίνει τις καρδιές, ελπίζει, η δύναμή της είναι καταλυτική… Το παιδί που λαμβάνει άπλετη αγάπη ξεχωρίζει, όπως ένα αλεξίπτωτο στον ουρανό.

Αγάπη μπάμπουσκα: κάθε οικογένεια ενός παιδιού με αυτισμό πρέπει να είναι σαν την κούκλα μπάμπουσκα: o καθένας να κουβαλάει μέσα του όλους τους άλλους και όλοι μαζί να είναι ΕΝΑ.

Για κάθε άνθρωπο μα πολύ περισσότερο για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, η αγάπη είναι το οξυγόνο της ψυχής. Γιατί όσο δύσκολη και να φαντάζει η επικοινωνία με ένα παιδί στο φάσμα, τολμά η αληθινή αγάπη να εκτεθεί, να παρουσιαστεί να δώσει το στίγμα της, το παρόν της, να απαιτήσει την αποδοχή και τη μοναδικότητά της, όπως μοναδικό είναι και κάθε παιδί.

Κλείνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι  αυτό που έχω εισπράξει από αυτά τα παιδιά, είναι ανεκτίμητο. Γι’ αυτό,  θα ήθελα να αφιερώσω στα παιδιά της ΣΥΝεξέλιξης, ένα από τα όμορφα «Γράμματα της αγάπης»:

«Πες στον εαυτό σου  “σ’ αγαπώ” όχι για όσα έκανε, κάνει ή κάποτε θα κάνει. Μα για όσα είναι. “Αγαπώ” σημαίνει «αποδέχομαι.»

Σας ευχαριστώ.

Αννίτα Ματζουράνη

Δείτε το άρθρο εδώ.

Σχετικότατα άρθρα:

Μέρα της γυναίκας: Τα στερεότυπα αφορούν και τους άντρες

Πόσο αγαπάς τον εαυτό σου;

Είμαι κι εγώ εδώ. Δίπλα σου!